
COURSE CONSULT – los
haal Maximale resultaten met je (instap) producten en diensten voor je deelnemers
dit is waarom je een losse course consult aanvraagt:
Final review op je uitgewerkte masterclass of ebook
Je hebt een masterclass klaar staan om te geven. Of je e-book staat gereed om te lanceren. En voordat je hij online gaat, ben je benieuwd of hij écht gaat aanslaan – je wilt uiteraard niet dat je met al je goedbedoelde werk de plank nét mis slaat. Stuur je powerpoint of e-book door en samen lopen we hem van voor naar achter door. We schrappen onnodige uitweidingen, her-focussen op het kerndoel waar nodig, zorgen dat hij qua opdrachten/werkvormen nét iets beter aansluit, en halen leer- afleidingen weg.
outline review
De outline van je dienst heb je ontwikkeld. Hier wil je feedback op voordat je hem praktisch gaat uitwerken (video’s opnemen, teksten schrijven, werkboeken printen, etc. etc.).
Evaluatie
Je hebt een pilotversie gedraaid van je product. Daar is feedback uit gekomen (die je heel gericht hebt gevraagd). Een goede en praktische evaluatie is key voor de fine-tuning van je product. Hoe ga je de feedback optimaal verwerken?
specifiek deel aanpakken
Je online (signature) programma loopt. Toch merk je dat bij een bepaald gedeelte wat meer afhakers zijn of dat het hapert.. is het te moeilijk? Te makkelijk? Te veel of te weinig? Of is er iets anders aan de hand? We nemen de opbouw van die specifieke module of les onder de loep.
Touch-ups
In de loop van de tijd ben jij gegroeid en ontwikkeld, en het is tijd dat je product (dat al enige tijd draait) meegaat in die ontwikkeling. Tijd voor touch-ups! Samen kijken we hoe je jouw nieuwe ontwikkeling erin kunt verwerken zonder dat het ‘knip en plakwerk’ wordt waar de leerlijn van je klant aan onder doet.
al je vragen
Jouw online cursus of challenge of wat dan ook staat in principe als een huis, maar je vraagt je af: hoe kan ik meer interactie stimuleren? Wat kan ik doen om afhakers te voorkomen? Hoe zou het gewoon nog beter kunnen? jij wilt van GOOD to GREAT!

KWALITEIT IS GEEN TOEVAL
ga van good naar great
mijn werkwijze
In de losse Course Consults kun je van mij verwachten dat ik je uitdaag om het meeste uit je product/dienst te halen voor je deelnemer. Zodat je een sterk product neerzet dat voor hen maximale resultaten behaalt.
Ik heb een scherp oog voor hoe iets beter kan, een behoorlijke ‘bullshit-meter’ (weg met die onnodige informatie of goedbedoelde maar niet helpende trucs) en zoom in op de kern van je product. Een excellent product doet namelijk wat het moet doen. Niet meer en niet minder.
TESTIMONIALS
verhalen van anderen
“Petra legt precies uit waarom items uit je cursus wel of niet aansluiten op de behoeftes van de aan te spreken doelgroep.“
Tijdens de call vlogen wij er gelijk in en man, man, man deze vrouw is scherp. Ze test je ego enorm en legt precies uit waarom items uit je cursus wel of niet aansluiten op de behoeftes van de aan te spreken doelgroep.
Ik vond mijn programma in de eerste opzet goed, maar eigenlijk kwam ik erachter dat er heel veel fluff in zat die niet aansloot op de essentie die ik wil ‘leren’ aan mijn doelgroep. Dus hup eruit en herstructureren.
Ik kwam bij Petra omdat ik nog nooit eerder een cursus heb opgezet en vind dat je nooit te laat hulp moet inschakelen. Dat is de reden waarom ik haar tijdens de ontwikkelingsfase van de outline heb gecontacteerd.
Ik ben fan en ga zeker bij al mijn kennis diensten gebruik maken van de kennis van Petra.
Wat levert het op?
Langer gemotiveerde deelnemers
Minder afhakers
je hebt een product dat naadloos aansluit bij de rest van je diensten
weg met dat knagende gevoel dat er 'toch iets niet klopt'
je kunt met een gerust hart achter je dienst staan
Informatie
Los consult
€ 250 excl BTW – PER UUR
-> we hebben per email contact met jouw vraag,
–> eventueel stuur je een aantal stukken door (ik geef vooraf aan wat er nodig is, vaak is toegang tot je gehele product niet nodig),
–> we plannen je consult zo snel mogelijk in,
–> achteraf ontvang je een factuur voor de tijd die ik heb besteed aan zowel meeting als eventuele voorbereiding.
HEB JE VRAGEN VOOR JE EEN CALL WILT INPLANNEN?
Frequently Asked Questions
Hoe werkt het?
Neem contact met me op, laat weten dat je een losse Course Consult wilt, waarover (wat voor product bied je aan?), en wat je vraag is, en we plannen een moment in. Eventueel vraag ik je om vooraf een aantal stukken door te sturen. LET OP: ik werk voor de losse consults met een uurtarief; hoe langer je stukken, hoe meer tijd ik er aan kwijt bent. De andere kant is dat te weinig informatie vooraf kan maken dat de call langer duurt. Wees daarom kernachtig, bondig én compleet in de stukken. Ik zal je doelgericht vragen naar wat wel en niet nodig is. Een kijkje nemen in jouw online platform zelf is lang niet altijd nodig – ik zie dus (bijna nooit) jouw betaalde content. Tijdens de online call bespreken we jouw vraag en na de call ontvang je een factuur voor de door mij daadwerkelijk besteedde tijd (eventuele voorbereiding + call).
ik heb een gratis / laagdrempelig product. Is de investering in een course consult het wel waard?
Laat ik deze beantwoorden met een tegenvraag: wat is de ROI (return on investment) die je verwacht met je product? Is dat een bepaalde omzet/winst van dít product, of wil je dat dit product goed aansluit op je wél winstgevende aanbod? En daarnaast.. wil je niet ook gewoon een bepaalde impact maken bij je deelnemer? Wat impact betreft: dikke vette JA. Alles draait hier om impact en de leerresultaten van je deelnemers. Ten tweede kan zelfs één los consult jou naast impact op je deelnemer, ook tijd en energie en minder frustratie opleveren in het verdere ontwikkelen van je product. En ten derde; blije klanten van dit product zijn more likely jouw upsell aan te schaffen.
ik heb geen specifieke vraag, maar wil gewoon weten of mijn product beter kan.
Evalueren is de key naar optimalisatie. Je bent dus van harte welkom in een los consult. Daarin kijken we dan hoe we jouw product kunnen optimaliseren voor nog betere leerresultaten van je deelnemers.
help je mij met de marketing van mijn product?
Nee, dat doe ik niet. MAAAARR… Door het beter aansluiten van je product op je doelgroep, wordt het al een stuk duidelijker wat je je klant nu precíes te bieden hebt, en dit kun je goed inzetten in het marketing en sales proces (bijvoorbeeld wat je belooft op je salespage, e.d.).
Ga je mij ook bij de technische en praktische zaken helpen?
Ik kan jou aanraden in welke vorm jouw product het best past (zowel qua video/tekst/audio, offline/online, etc.). Maar, schoenmaker blijf bij je leest; de uitvoering laat ik aan jou, of een andere expert, over. Ik ken wel een aantal experts op het gebied van online platforms, videografie, en copywriting die ik kan aanbevelen. Daarbij kun je gaan van alles zelf doen, tot alles uitbesteden – dat ligt dan weer aan de complexiteit, waarde en branding van je product.