COURSE CONSULTANCY

de impact van jouw cursus of programma staat of valt met de inhoud

Jouw verlangen is een product ontwikkelen waarmee je impact maakt – een product dat jouw klanten écht meeneemt in het leerproces en hun gewenste leerresultaten oplevert.

Én een product dat past bij wie jij bent.

Jij; je expertise, je persoonlijkheid en je missie, zijn hier het uitgangspunt. Voeg daar mijn leerkundige expertise aan toe (hoe mensen leren), en samen zorgen we ervoor dat jij een product neerzet dat een blijvende positieve afdruk achterlaat in het leven van je klant.

HERKENBAAR?

 

Z

Jij wilt een verschil maken

Al zou jouw cursus of programma een miljoen keer verkocht worden; als je klanten er niet écht iets aan heeft, dan zou je ermee stoppen. Jij gaat voor meer dan alleen omzet – je hebt een missie en gaat voor de leerresultaten en ontwikkeling van je klant!

Z

JE wilt iets MAKEN dat klopt bij wie jij bent

Stel je voor; je maakt een video-cursus omdat íedereen met videos werkt, maar je háát videos opnemen (that would be me). Waarom zou je dat doen?!? Een cursus of programma maken doe jij niet ‘omdat iedereen het doet’, en je hoeft het ook zeker niet te doen ‘zoals iedereen het doet’. Veel of weinig live contact, videos of niet, live of online of mixed.. Jij wilt een programma dat naadloos aansluit op wie jij bent. En ik kan je nu al verklappen: dat kan!

Z

jIJ WILT een uniek product

Er zijn zóveel cursussen en programma’s, en er komen er de komende jaren alleen maar meer bij. Jij wilt geen 13 in een dozijn product, die iederéén al heeft. Je wilt opvallen in de markt. 

Z

Jij gaat voor kwaliteit

‘Effe snel’ iets in elkaar flanzen is niet aan jou besteed. Dat past niet bij jou, en niet bij je bedrijf. Tegelijkertijd is dat ook een valkuil; je maakt het jezelf daarmee misschien ook weleens iets te moeilijk. Gelukkig weet jij dit ook: met het juiste advies kun je tijd winnen zónder kwaliteit te verliezen.

DAAROM BEN JE HIER.. VOOR

1 op 1 course consultancy

mijn werkwijze

VRAGEN STELLEN, TUSSEN-DE-REGELS-DOORLEZEN, ANALYSEREN, IDEEEN EN ADVIES MEEGEVEN

Zelf veel weten en kunnen is één ding. Maar dit kunnen overbrengen aan je klant is iets anders. Als leerkundige weet ik hoe jouw kennis en kunde op een heldere en krachtige manier overgebracht kunnen worden, met het leerproces van jouw deelnemers als uitgangspunt.

Jij hebt expertise in jouw vakgebied. Ik heb dan weer expertise over hoe mensen leren, en hoe jij die expertise door kunt geven aan anderen.

In de consults kijk ik naar drie facetten, voor een sterk, signature product:

JIJ: Wat past er bij jouw persoonlijkheid? Wat is je drive/je verlangen? Waar ligt jouw specifieke expertise?

JE BEDRIJF: Wat betekent het soort product dat je wilt ontwikkelen voor jouw bedrijf?

JE KLANT: Wat is het gewenst leerresultaat voor jouw klant? Welke skills zitten daarachter? En welke ‘leerweg’ past bij hen als deelnemer van jouw cursus/programma?

Vervolgens is het mijn taak om die drie facetten samen te brengen in één kloppend, uniek en waardevol product.

We gaan áltijd voor waarde als resultaat. Waarde voor jou, als ondernemer, en waarde voor de deelnemers van je cursus of programma. Zodat jij met jouw aanbod je afdruk achterlaat in de wereld (van jouw deelnemers).

Je kunt van mij verwachten dat ik je uitdaag om niet alleen voor ‘meer’ te gaan, maar vooral voor dieper, kloppender en impactvoller

TESTIMONIALS

verhalen van anderen

“zo werd het een academy die niet alleen een heldere opbouw had, maar ook echt van mij was”

Ik was al bezig met mijn online programma en volgde hiervoor ook al coaching. Echter was deze coaching vooral op de marketing kant gericht, maar mistte ik nog mijn sweet spot om echt verder te kunnen gaan.

Toen kwam Petra op mijn pad en zijn we aan de slag gegaan met de hele outline voor mijn programma. Ook zijn we op zoek gegaan naar wat het programma nou écht mij maakt, wat is mijn methode? Wat kan alleen ik maken en overbrengen?

Zo werd het een academie die niet alleen een heldere opbouw en inhoud had, maar ook echt van mij was. Petra heeft zeer effectieve opdrachten bedacht die veel verder gingen dan ik ooit zelf had kunnen bedenken.

Kortom, het heeft een onwijze impact op de hele vorm, waarde en omvang van je programma.

Eline van Dam

ontwikkelde de grow with video academy

“Ik neem heel veel mee in mijn huidige leven, en zelfs in mijn emailmarketing, leadmagnets, etc.”

Ik kreeg héél wat inzichten. Wat ik het meest meenam was de “hoe breng ik de leerstof het allerbeste over, zodat zij ermee aan de slag kunnen gaan”. Meer dus dan iemand iets leren (kennis), maar echt aanleren (kunnen).

Ik begon gedurende het traject mee te denken “en hoe dan?”, waardoor ik ook andere programma’s beter kan gaan ontwikkelen.

Ik neem heel veel mee in mijn huidige leven en overige trajecten, maar ook in mijn communicatie naar klanten toe en zelfs in mijn emailmarketing, mijn leadmagnets, etc.

Kim de Graeve

ontwikkelde freedom unlocked

course consultancy

– de opties

Los consult

€ 250 excl BTW

 

In een losse sessie van 60 minuten duiken we in de voor jou nú relevante vragen bij het ontwikkelen van je cursus/training, zoals:

“Ik wil dat mijn cursus míj uitstraalt en opvalt in de markt, hoe doe ik dat?”

“Hoe houd ik mijn deelnemers heel de rit gemotiveerd?”

“Hoe kan ik meer interactie stimuleren in de volgende ronde?”

“Hoe weet ik of de cursus ‘geslaagd’ is voor m’n deelnemers?”

“Waar start ik met het ontwikkelen van een cursus?”

 

-> actie in de taxi: geen kennismaking vooraf,

gewoon gelijk samen aan de slag.

-> eenmalige meeting van 60 minuten.

–> we plannen je consult zo snel mogelijk in.

 

 

consultancy traject op maat

prijs & duur op maat

 

Zo Signature als jouw programma of academy wordt, zo Signature is de weg daar naartoe.

Wil jij the next level gaan of heb je een programma in gedachten/in de maak dat complexer is dan een korte cursus? Werk je met een team? Wil je 1 op 1 begeleiding in het hele proces van idee tot compleet framework?

N.a.v. jouw wensen kom ik met een offerte op maat – of dat nu een afgebakend traject is of een andere constructie.

 

 

-> vooraf vrijblijvende kennismaking.

-> voorstel en offerte op maat n.a.v. jouw behoeften.

-> betaling in termijnen is mogelijk (aantal in overleg).

 

 

 

NB. Ik heb slechts beperkt plaats voor de op maat trajecten.

Daarom ga ik alleen in zee met op maat trajecten waarvan ook míjn hart sneller gaat kloppen en ik een dikke YES voel qua missie van jou en je bedrijf/organisatie. Mocht dit niet het geval zijn (óf is er geen plek meer), dan verwijs ik je zonder hard feelings door naar een andere leerkundige waarvan ik geloof dat er een betere match is!

"Dit heeft niet alleen een goed programma opgeleverd, maar ook veel tijd bespaard."

Het viel in mijn programma’s op dat mensen soms vragen stelde die ik in de training al had behandeld. Ik was natuurlijk druk met al die vragen beantwoorden en bij mijn klanten bleef het blijkbaar niet hangen.

Dus ging ik een traject doen voor mijn nieuwe plan. Petra is met recht een leerkundige, maar weet dit leuk te maken. Ze had volop oog
voor mijn programma, maar ook vooral voor mij. Ze wist mijn kracht er uit te pikken, daardoor is niet alleen een nieuw programma ontstaan, maar een complete rebranding van mijn bedrijf!

Ik vond het een heerlijk proces waarbij Petra echt goed mee dacht en er zoveel helderheid kwam over de klant en de klantreis. Dit heeft mij niet alleen een goed programma opgeleverd, maar ook veel tijd bespaard. Als ik hier zelf mijn hoofd over had moeten breken had het langer geduurd.

Nu heb ik tijd bespaard, een goed programma dat mijn klanten ook echt iets gaat leren en opleveren en daardoor meer tevredenheid komt. Daarnaast zijn ook mijn sterke punten naar voren gekomen waarop ik verder mag bouwen.

– MIEKE KUILMAN –

“Achteraf bleek het al bijna kant en klaar in mijn hoofd en hart rond te zwemmen”

Signature Impact is Petra. Ik ken niemand die zo inlevend en professioneel tegelijk is. Als je je concept bespreekt heb je meteen het gevoel dat zij begrijpt waar het over gaat en zij volledig geïnvesteerd is in jou en je verhaal.

Ik durfde absoluut niet te beginnen aan mijn workshop. Achteraf bleek het al bijna kant en klaar in mijn hoofd en hart rond te zwemmen maar het op papier zetten bracht zoveel onderbuik kriebels, stemmetjes en zenuwen naar boven dat ik het bleef uitstellen. Had ik maar geweten hoe makkelijk het zou gaan om samen met Petra de kaders te scheppen. Daarna ging alles bijna als vanzelf.

– KIM VAN GENT –

HEB JE VRAGEN VOOR JE IN WILT STAPPEN?

Frequently Asked Questions

Hoe werkt het?

 Wanneer jij aangeeft een los consult te willen, plannen we die zo snel mogelijk in. Je ontvangt dan vooraf een factuur voor een los consult. Natuurlijk mag verlengen naar een (op maat) traject altijd. Mocht je direct voor een traject kiezen, dan plannen we voordat we van start gaan een kennismaking in – om jouw behoeften in kaart te brengen, en daarop een werkwijze overeen te komen. Factureren kan in één keer (vooraf) of in termijnen (aantal in overleg).

Het is wel prijzig.. haal ik er wel genoeg uit?

Laat ik deze beantwoorden met een tegenvraag: wat is de ROI (return on investment) die je verwacht met je cursus/programma? Is dat een bepaalde omzet/winst? Of is dat ook een bepaalde impact die je maakt bij je deelnemer? Wat impact betreft: dikke vette JA. Alles draait hier om impact en de leerresultaten van je deelnemers. Ten tweede kan zelfs één los consult jou naast impact op je deelnemer, ook tijd en energie en minder frustratie opleveren in het verdere ontwikkelen van je cursus/programma. En ten derde; blije deelnemers zijn de beste reclame voor je cursus/programma!

Ga je mij ook bij de technische en praktische zaken helpen?

Ik kan jou aanraden in welke vorm jouw cursus/programma het best past (zowel qua video/tekst/audio, offline/online als qua platform). Maar, schoenmaker blijf bij je leest; de uitvoering laat ik aan jou, of een andere expert, over. Ik ken wel een aantal experts op het gebied van online platforms, videografie, en copywriting die ik kan aanbevelen. Daarbij kun je gaan van alles zelf doen, tot alles uitbesteden – dat ligt dan weer aan de complexiteit, waarde en branding van je cursus of academy.

 

ik heb geen specifieke vraag, maar wil gewoon weten of het beter kan.

Jij hebt het goed begrepen – evalueren is de key naar optimalisatie! Je bent van harte welkom in een los consult. Daarin kijken we dan hoe we jouw cursus/programma kunnen optimaliseren voor nog betere leerresultaten van je deelnemers.

help je mij mijn product lanceren?

Ja en nee. Door het opzetten van een inhoudelijk sterke cursus/academy, wordt het al een stuk duidelijker wie je doelgroep precies is en wat je hen nu precies wel en niet te bieden hebt. Maar.. het lanceren van een cursus/programma werkt over het algemeen wel echt anders dan van een 1op1 dienst. Mocht je niet weten of je (genoeg) skills en ervaring hebt voor het goed in de markt zetten van je cursus/programma? Dan raad ik je aan om naast een inhoudelijke consult, ook een marketing expert in te schakelen. Ik verwijs je tijdens m’n consults met liefde door naar een expert waarvan ik geloof dat hij/zij bij jou en jouw product past.