COURSE CONSULTANCY – traject

de impact van jouw signature programma staat of valt met de inhoud

Jij kunt leading expert zijn in je werk, jaren ervaring hebben, en 1-op-1 enorme impact maken, jouw klanten gaan dat pas ervaren wanneer je jouw skills daadwerkelijk aan hen kunt doorgeven.

Een programma ontwikkelen die bomvol zit met jouw expertise, maar waarbij deelnemers jouw vaardigheden niet eigen kunnen maken, is voor jou géén optie. Net zo min als een effectief, maar karakterloos programma die door iedereen gemaakt zou kunnen zijn.

Jouw verlangen is een programma ontwikkelen waarmee je impact maakt – een programma dat jouw klanten écht gewenste leerresultaten oplevert. Én een programma dat past bij jou, je bedrijf en je missie. 

Jij wilt…

 

Z

een verschil maken

Al zou jouw programma een miljoen keer verkocht worden; als je klanten er niet écht iets aan heeft, dan zou je ermee stoppen. Jij gaat voor méér dan omzet – je hebt een missie en gaat voor de ontwikkeling van je klant!

Z

iets MAKEN dat klopt bij wie jij bent

Stel je voor; je maakt een programma vol videos omdat íedereen met videos werkt, maar je háát videos opnemen. What a waste! Een programma maken doe jij niet ‘omdat iedereen het doet’, en je hoeft het ook zeker niet te doen ‘zoals iedereen het doet’. Veel of weinig live contact, videos of niet, live of online of mixed.. Jij wilt een programma ontwikkelen dat aansluit op jou en je bedrijf.

Z

Jij gaat voor kwaliteit

‘Als er maar iets staat’ is niet aan jou besteed. Dat past niet bij jou, en niet bij je bedrijf of organisatie. Jij gaat voor kwaliteit en échte, verdiepende waarde. Je weet dat een transformerend programma ontwikkelen dan ook geen kwestie is van een paar weekjes werk. Het is een investering op de lange termijn. Tegelijkertijd kan gaan voor kwaliteit ook een valkuil zijn; je maakt het jezelf daarmee misschien ook weleens onnodig lastig. Gelukkig weet jij ook: met het juiste advies kun je tijd winnen zónder kwaliteit te verliezen.

Z

indruk maken

Er zijn zóveel (online) programma’s, en er komen er de komende jaren alleen maar meer bij. Jij wilt geen 13 in een dozijn product, die iederéén al heeft. Je wilt je (bedrijf/organisatie) onderscheiden door middel van kwaliteit en eigenheid.

"HEt heeft enorme impact op de hele vorm, waarde en omvang van m'n programma."

 

– ELINE VAN DAM –

mijn werkwijze

VRAGEN STELLEN, TUSSEN-DE-REGELS-DOORLEZEN, ANALYSEREN, IDEEEN EN ADVIES MEEGEVEN

Zelf veel weten en kunnen is één ding. Maar dit kunnen overbrengen aan je klant is iets anders. Als leerkundige weet ik hoe jouw kennis en kunde op een heldere en krachtige manier overgebracht kunnen worden, met het leerproces van jouw deelnemers als uitgangspunt.

Jij hebt expertise in jouw vakgebied. Ik heb dan weer expertise over hoe mensen leren, en hoe jij die expertise door kunt geven aan anderen.

In het traject kijk ik naar drie facetten, voor een sterk, signature programma:

JIJ: Wat past er bij jouw persoonlijkheid? Wat is je drive/missie? Waar ligt jouw specifieke expertise?

JE BEDRIJF: Wat voor soort programma past er bij waar jouw bedrijf/organisatie nu en in de toekomst staat?

JE KLANT: Wat is het gewenst leerresultaat voor jouw klant? Welke skills zitten daarachter? En welke ‘leerweg’ past daarbij?

Vervolgens is het onze taak om die drie facetten samen te brengen in één kloppend, uniek en waardevol product.

We gaan áltijd voor waarde als resultaat. Waarde voor jou, als ondernemer, en waarde voor de deelnemers van je programma. Zodat jij met jouw aanbod je afdruk achterlaat in de wereld (van jouw deelnemers).

Je kunt van mij verwachten dat ik je uitdaag om niet alleen voor ‘meer’ te gaan, maar vooral voor dieper, kloppender en impactvoller.

Ik heb een behoorlijke ‘bullshit-radar’ en pik tegenstrijdigheden, onlogische volgordes, goedbedoelde maar onoprechte trucs en onnodige complexiteiten uit je programma, die afdoen aan het leerproces van je klant.

Dat doe ik op een nuchtere, directe én liefdevolle manier. Ik ben er om jouw programma en jou als persoon en ondernemer op te bouwen.

TESTIMONIALS

verhalen van anderen

“zo werd het een academy die niet alleen een heldere opbouw had, maar ook echt van mij was”

Ik was al bezig met mijn online programma en volgde hiervoor ook al coaching. Echter was deze coaching vooral op de marketing kant gericht, maar mistte ik nog mijn sweet spot om echt verder te kunnen gaan.

Toen kwam Petra op mijn pad en zijn we aan de slag gegaan met de hele outline voor mijn programma. Ook zijn we op zoek gegaan naar wat het programma nou écht mij maakt, wat is mijn methode? Wat kan alleen ik maken en overbrengen?

Zo werd het een academie die niet alleen een heldere opbouw en inhoud had, maar ook echt van mij was. Petra heeft zeer effectieve opdrachten bedacht die veel verder gingen dan ik ooit zelf had kunnen bedenken.

Kortom, het heeft een onwijze impact op de hele vorm, waarde en omvang van je programma.

Eline van Dam

ontwikkelde de grow with video academy

“Ik neem heel veel mee in mijn huidige leven, en zelfs in mijn emailmarketing, leadmagnets, etc.”

Ik kreeg héél wat inzichten. Wat ik het meest meenam was de “hoe breng ik de leerstof het allerbeste over, zodat zij ermee aan de slag kunnen gaan”. Meer dus dan iemand iets leren (kennis), maar echt aanleren (kunnen).

Ik begon gedurende het traject mee te denken “en hoe dan?”, waardoor ik ook andere programma’s beter kan gaan ontwikkelen.

Ik neem heel veel mee in mijn huidige leven en overige trajecten, maar ook in mijn communicatie naar klanten toe en zelfs in mijn emailmarketing, mijn leadmagnets, etc.

Kim de Graeve

ontwikkelde freedom unlocked

Informatie

consultancy traject

prijs & duur op maat

 

Zo Signature als jouw programma of academy wordt, zo Signature is de weg daar naartoe.

Iedereen is anders en ieder bedrijf is anders, en daarom werk ik in het traject altijd op maat.

 

-> vooraf vrijblijvende matchcall

-> voorstel en offerte op maat n.a.v. jouw behoeften

-> betaling in termijnen is mogelijk (aantal in overleg)

 

NB. Ik heb slechts zeer beperkt plaats voor de trajecten.

Daarom ga ik alleen in zee met op maat trajecten waarvan ook míjn hart sneller gaat kloppen en ik een dikke YES voel qua missie van jou en je bedrijf/organisatie. Mocht dit niet het geval zijn (óf is er geen plek meer), dan verwijs ik je zonder hard feelings door naar een andere leerkundige waarvan ik geloof dat er een betere match is!

Dit traject past wél bij jou als:

 

Z

jij weet wat jouw expertise is

Je hebt al een aanbod, je hebt klanten, je weet uit ervaring dat wat jij te bieden hebt waardevol is en aansluit bij de vraag van je klant. Je doet al aan kennisoverdracht en geeft jouw vaardigheden al enige tijd door (1op1 of in groepsverband, live of online).

Z

Je weet wat er komt kijken bij het ontwikkelen van een online programma

Je weet misschien niet álle ins en outs van het ontwikkelen van een programma, maar weet wat er komt kijken bij het ontwikkelen van een programma: techniek, realistische tijdsinvestering, marketing, inhoud… Je weet dat je bij mij aan de slag gaat met de inhoud en weet hoe de andere facetten werken óf hoe je daar hulp bij kunt vinden (ik kan je altijd wat mensen aanraden).

Z

je Houdt van een praktische en systematische aanpak

Je bent misschien iemand die vanuit passie werkt, maar je bent ook actiegericht en gaat zelfstandig aan de slag met de adviezen die je krijgt.

Z

je echte waarde wilt bieden aan je klanten

Jouw klanten willen zeker weten dat ze je kunnen vertrouwen als je hen vertelt iets te kunnen bieden. En terecht. Je wilt dan ook een oprecht, transparant en eerlijk programma neerzetten dat doet wat het belooft, en hen geen gebakken lucht verkopen.

Dit 1op1 traject past helaas niet bij jou als:

 

Q

je nog geen/zeer weinig ervaring hebt in het ondernemen, of geen idee hebt wie je klant precies is.

Mijn tip: begin met je klanten 1op1 dienen, daar ontdek je wat jouw klant wel en niet zoekt in jouw kennis en kunde. Of start met een kleinere cursus om te testen of die manier van kennis/vaardigheidsoverdracht bij je past.

Q

je snel geld wilt verdienen en kwantiteit is belangrijker voor je dan kwaliteit

Ik richt me op de leerervaring van je klant en niet op ‘hoe je zoveel mogelijk kunt verdienen met zo min mogelijk werk’.

Q

Je eigenlijk geen tijd apart kunt/wilt zetten om aan je programma te werken

Een Signature Programma levert je op de lange termijn heel veel op, en het ontwikkelen ervan is ook een flinke investering; zowel in geld als tijd als aandacht. Dat doe je er niet even snel naast.

"Ik begon gedurende het traject mee te denken "en hoe dan?", waardoor ik ook andere programma's beter kan gaan ontwikkelen."

 

– KIM DE GRAEVE –

HEB JE VRAGEN VOOR JE IN WILT STAPPEN?

Frequently Asked Questions

Hoe werkt het?

We starten met een matchcall om jouw behoeften in kaart te brengen, en te zien of wij een match hebben. Is het een match, dan komen we samen een werkwijze overeen en ontvang je een offerte. Is die akkoord? Dan gaan we samen aan de slag door middel van 1op1 online consults, waarin je vragen en feedback krijgt en je naar huis gaat met tips en opdrachten om zelfstandig weer verder te werken tot het volgende consult.

Ga je mij ook bij de technische en praktische zaken helpen?

Ik kan jou adviseren in welke vorm jouw programma het best past (zowel qua video/tekst/audio, offline/online als qua platform). Maar, schoenmaker blijf bij je leest; de uitvoering laat ik aan jou, of een andere expert, over. Ik ken wel een aantal experts op het gebied van online platforms, videografie, en copywriting die ik kan aanbevelen. Daarbij kun je gaan van alles zelf doen, tot alles uitbesteden – dat ligt dan weer aan de complexiteit, waarde en branding van je programma of academy.

help je mij mijn programma lanceren?

Nee (met een kleine ‘ja’). Het lanceren van een programma werkt over het algemeen echt wel anders dan van een 1op1 dienst. Mocht je niet weten of je (genoeg) skills en ervaring hebt voor het goed in de markt zetten van je cursus/programma? Dan raad ik je aan om naast mij, ook een marketing expert in te schakelen. Ik verwijs je tijdens m’n consults met liefde door naar een expert waarvan ik geloof dat hij/zij bij jou en jouw product past. Nu het stukje ‘ja’: door het opzetten van een inhoudelijk sterk programma, wordt je zeker ook aangescherpt in jouw positionering en marketing.

(n.a.v. de offerte) Het is wel prijzig.. haal ik er wel genoeg uit?

Laat ik deze beantwoorden met een tegenvraag: wat is de ROI (return on investment) die je verwacht met je programma? Is dat een bepaalde omzet/winst? Of is dat ook een bepaalde impact die je maakt bij je deelnemer? Wat impact betreft: dikke vette JA. Alles draait hier om impact en de leerresultaten van je deelnemers. Ten tweede kan het samenwerken ook tijd en energie en minder frustratie opleveren in het ontwikkelen van je programma. En ten derde; blije deelnemers zijn de beste reclame voor je programma.